Setiap orang tak lari dari melakukan kesilapan . Berdendam tak mendatangkan apa-2 hasil kepada kita . Memaafkan itu mudah . Melupakan sesuatu itu susah .

Wednesday 7 September 2011

amboiii nak kahwin dahh .

ASSALAMUALAIKUM .
"Aku terima nikahnya si dia binti ayah si dia dengan mas kahwin RM..."
Bunyi mcm senang? Ambil ni erti sebenarnya:
"Aku tanggung dosa2 si dia dari ibu bapanya,apa saja dosa yg dia buat,dari dedah aurat hingga tinggalnya solat,aku tanggung & bkn lagi ibu bapanya.Dan aku tanggung semua dosa2 bakal anak2 ku,jika gagal maka aku fasik ,dayus &aku rela masuk neraka & malaikat Zabaniyah melibas badanku sehingga pecah"
Benda kat atas too aku copy kat FACEBOOK . Aku baca sepintas lalu jee . Aku nak kecoh sikit boleh kan . Apahal pulak kau kata tabole . Blog aku suka aku lah . Meluat baca cerita-2 kat blog aku , Selamat Berambus aku ucapkan . Okay aku nak kecoh pasal kahwin . Sapa yang kahwin . Aku lah . HikHik . Jangan percaya . Yang nie pon kau jangan percaya .


Buat masa nie dua beradik nie dapat cerita karuk-2 nie . Huaaaaa , mana korang tahu cerita nie . Alert sungguh lah . Aku pon belum sampai nak ke tahap too . Lekluu , muda lagi . Banyak lagi yang perlu aku belajar . Haa , nak sambung belajar lagi . Sape-2 yang dengar lepas nie , Tolong jangan percaya melainkan keluar dari mulut aku . Yahh , keluar dari mulut aku tok 5tahun akan datang . HikHik . Aku belum bersedia lagi nak Kahwin-2 nie . Tapi kalau jodoh dah sampai , nak buat macam mana . Kahwin lah .

Dulu masa aku kerja kat Econsave , ada lah bergossip . Tipu lah tak bergossip . Dengar sana sini cerita pasal cerai , janda macam-2 lah . Aku memang pendengar setia . Memang tak dinafikan lah . Dah makin ramai cerita pasal too , tetiba aku cakap tanak kahwin lah nnt cerai . Tolong percaya . Tapi aku bergurau jee . Jodoh pertemuan semua di tangan Tuhan . Kita manusia hanya mampu merancang jee brader & sista .

Masa skola-2 dlu couple msti cerita pasal kahwin . Nak kahwin kat situ lah , kat sini lah . Nak anak satu team bola lah . Apa kau engat aku kilang . Dah rezeki , terima dan ucapkan lah alhamdulillah . Aku hanya mampu berdoa jee . Jika Si dea yang kau ciptakan untuk hidup bersama aku suatu hari nanti , aku bersyukur Ya Allah .

Siapa si cantik manis nie . Woah-2 . Dea kawan aku masa zaman-2 Speesh dlu . Tadi dea text aku dan jemput datang rumah dea . Untuk apakah aku pergi ke sana . Dea dah nak tunang dah . Perhh , aku terSHOCK sebentar . Alhamdulillah , seru dea dah sampai . Dok dea-2 dari tadi , nama dea pon aku lupa nak bagi tahu . Aku panggil dea ANNE .

P/S ; Anne , amiey minta maaf sebab ta dapat datang time majlis tunang too nnt . Anne paham kan . Amiey doakan semoga majlis too berjalan dengan lancar . Semoga berbahagia disamping orang yang tersayang :)

Cukuplah too . Aku nak tidur . Mimpi Si dea lagi . Wahhh gedikkk . Kbai .
*Kau yang amat ku sayangi , Bersabarlah menghadapi segala dugaan . Sejujurnya , aku ikhlas dan aku serius dengan hubungan ini . Mungkin suatu hari kita disatukan dan mungkin suatu hari kita terpisah . Terima Kasih kerana mempertahankan hubungan kita selama 3bulan lebih nie . Aku berharap hubungan ini diakhiri dengan sesuatu kenangan yang manis . Amin . #iloveyoukhairuddin

Terima Kasih , I Love You

No comments:

Post a Comment