Setiap orang tak lari dari melakukan kesilapan . Berdendam tak mendatangkan apa-2 hasil kepada kita . Memaafkan itu mudah . Melupakan sesuatu itu susah .

Saturday 3 September 2011

manusia tetap manusia .

ASSALAMUALAIKUM .

Hampir beberapa hari aku tak menaip . Terasa malas nak menaip pon ada . Jangan pernah kau ambil kesah dengan apa yang ingin aku luahkan . Selama seminggu aku menjejakkan kaki di ulu yam . Ada suka ada duka . Itu perkara biasa bagi aku . Aku dapat makan rendang , nasi impit . Alhamdulillah . 9tahun aku tak jejak kaki dekat kampung sebelah bapak aku . Tak terjawab aku kenapa perkara sebegini terjadi . Akhirnya aku jejak juga pada raya pertama tahun nie . Pulang ke sana hanya ber - 4 sahaja . Aku , Ayah , Abg Ipar , Anak Buah Tiri . Tidak sempurna bagi aku . Perkara ini tidak dirancang . Mama , Along , Angah masing-2 ada alasan tersendiri . Biarkan sahaja , tak penting bagi aku kerana benda dah lepas . Makin meningkat usia , Makin banyak aku dapat DUIT RAYA . Bukan nak berbangga , cuma ingin mengatakan sahaja . Terima kasih kepada mereka yang telah menghulurkan RINGGIT-2 .

Aku beraya di rumah Si dea . Alhamdulillah layanan baik yang telah dilemparkan oleh keluarga Si dea . Sejujurnya aku masih tak puas beraya di sana . Betol aku tak tipu . Tapi apa kan daya , satu musibah telah berlaku dan aku terpaksa berangkat pulang ke PERAK . Benda nak jadi , redha jee lah .

Aku diam selagi yang aku mampu . Aku lihat sahaja gelagat kau . Aku malas nak layan kerenah kau . Tapi kau lemparkan segala tomahan dan membuat aku terasa bengang . Aku tahu kau takesa . Aku tahu kau manusia mampu berkata-2 . Kau mampu berkata aku nie rampas kebahagiaan kau . Susah sebenarnya aku nak cakap dengan kau . Kita manusia mampu merancang jee sista . Tak pernah terniat pon aku nak rampas kebahagiaan kau . Cuba kau renung-2 balik sebab apa benda nie terjadi . Mungkin punca nye datang dari diri kau sendiri . Aku tahu semua cerita kau . Aku tak berniat nak memperburukkan lagi diri kau . Seperti yang sering kita dengar , sesuatu yang kita buat akan di bayar Tunai . Mungkin sekarang nie kau sedang menikmati apa yang telah kau lakukan dulu . Kau sebenarnya tasuke Si dea dengan perempuan lain . Dan kau mahu kan Si dea untuk diri kau sahaja . Kalau betol Si dea sayang kan kau , dea tak pilih aku . Aku nak hasut Si dea supaya lupakan kau . Sekali pon tak pernah . Si dea buat keputusan sendiri okay . Dan dengan berani nye Si dea mengatakan yang dea bencikan kau . Bencikan kau okay sista . Bukan niat aku nak api-2 kan kau sista , tapi aku nak bagi kau paham . Aku kurang ajar dengan kau . Aku dah minta maaf . Hak kau lah nak maafkan ke tak . Aku tasuka nak bermusuh-2 dengan kau . Sebabnya aku tak dapat apa-2 faedah dan dividen pon . Kau cakap lah selagi kau mampu . Mungkin kau tak berfikir panjang . Tuduhan sahaja yang mampu kau berikan . Mungkin itu yang terbaik bagi kau . Suka hati kau lah sista . Apa yang aku tahu , kau dan Si dea bukan pasangan kekasih dua sejoli . Si dea hanya menjaga kau . Ramai yang mengatakan kau nie perasan atau pon over syiokk sendiri . Kau anggap Si dea sebagai kekasih kau , Si dea pula ? Aku kaum sejenis kau terasa malu dengan perbuatan kau nie . Tak apa lah sista , belajar dari kesilapan . Kau terasa aku ceramah kau . Biarkan sahaja sebab aku ada Tuhan . Pass is pass lah sista . Kau kenang-2 kau sakit , kau salahkan aku apahal pulak . Memang keluarga Si dea tak ada apa-2 masalah dengan kau , tapi Si dea yang tabole terima kau lagi . Opss , tabole jaga kau lagi . Ada otak , kau guna elok-2 . Bukan guna secara melulu . Kau nak tengok Si dea senyum dengan kau , tengok lah selagi kau mampu . Kalau Si dea dijodohkan dengan aku , Alhamdulillah . Jika tidak , aku kena redha dengan takdir Tuhan . Terima Kasih atas segala tuduhan kencang-2 kau too sista . Aku sangat menghargai .

*Aku lega setelah menaip . Kau terasa , maknanya kau lakukan . Terima Kasih sista sebab nak bermusuhan dengan aku :)

Alhamdulillah , aku bahagia dengan kau . 
Kita sama-2 sabar tempuhi segala dugaan yang bakal datang .
Jika ini jodoh kita , InsyaAllah kita akan disatukan . Amin .

Terima Kasih , I Love You

No comments:

Post a Comment