Setiap orang tak lari dari melakukan kesilapan . Berdendam tak mendatangkan apa-2 hasil kepada kita . Memaafkan itu mudah . Melupakan sesuatu itu susah .

Thursday 12 April 2012

Harini hari Khamis , Esok hari Jumaat :)


Assalamualaikum .

Harini itewww bangon awal . Hmm , saje nak bagi tahu . Iteww memey gedik pongg! Hahaha . Program harini , aku bangon pagi sebab nak pergi sekolah . Haish , bukan pergi sekolah duduk kat perhimpunan , masuk kelas , belajar . Bukan too ! Tujuan sebenarnya ialah aku pergi amek sijil ORI PMR & SPM . Pehhh , semenjak ayahanda memegang takhta sebagai pengetua . Hmm , bagus banyak perubahan kat sekolah too . Untung lah adek-2 aku dapat ayahanda . Pegi pejabat , amboi segan silu pulak . Aku pergi dengan Si Tinggi . Yeahh , kerani baru kat sekolah too baik sangat . Layan kami A+ . Hmm , tak macam kerani yang lepas . Stop , tanak cerita . Dah settle apa semua , mengisi perut pulak . Lepak Salma . Roti Jantan & Milo Ais . Terbaikkkk! Hmm , rendu gila masa Set-2 Econsave dulu . Rehat petang jee , lepak Salma . Lepak 3 orang . Aku , Si Tinggi , Adek Kadox . Haishh , makin padat dah aku tengok Adek Kadox nie . #jangan cakap orang , kau pon sama miey .

Excited nak pergi kelas nie . Pagi-2 buta aku dok call orang cari calculator saintifik . #betol kan calculator saintifik ? Mana tak nya , dulu masa sekolah beli yang biasa-2 punya . Sudahnya , ke tong sampah jugak . Syukur , nasib baik dapat . Thanks Adek Zatul . Balik rumah siap-2 pergi kelas . Bajet time . 1jam mesti sampai kat Taman Kosas . Aku dah gosok baju , dah make - up apa semua . Nak pakai baju , puikkkk! Kain baju kurung aku dah ketatttt . Errrr , nampak tak kat situ aku dah gemuk . #Jap , ayat nie macam lucah jee . Ahh kesah pulak . Dah tak muat , takan nak sarung . Apa lagi , panggil mama lah . 'Maaaaaaa , pinjam kain batikkkkkk!' . Yeyyyy , nasib baik ada yang match .

Tiba di Taman Kosas lebih awal daripada yang dijangkakan . 45minit . Good Job! Masuk kelas , aikk aku sorang jee perempuan yang baru datang ? Amboii , semenjak kena make - up nie set-2 gugurl masuk lambat yee . Harini kelas best! Ada bab kira mengira . Too pasai aku excited nak pegi kelas . Hmm , Sir baru ajar satu benda . Kami buat latihan , amboii bukan main . Tau-2 dah siap . #Nampak tak kerajinan kat situ . Sir berkata 'okay class , esok class pagi . Pukul9.30pagi - 12.30tengahari . Tolong standby resume .' Whatttt ? Kelas pagi ? Tak boleh go . Mengadap jem pagi buta . Gamak nya , aku kena bangon awal . Esok ada orang nak datang interview . Ohh My Good . Sorry Sir , saya kurang pandai dalam berbahasa Inggeris .

Tatkala malam sudah menjelma , aku pantas menyiapkan resume . Hmm , boh jee lah apa yang boleh . Janji jadi Resume! Pergi print . Lepas print , lepak sebentar dengan mbe aku . Nahh , sembang nak masuk highway . Cik abang oii , hangpa tak nampak kee petir dok sambar menyambar ? Haishh , susah layan Set-2 highway tegar nie . Hahaha . Ehh balik lah . Seram aku dok tengok petir nie . Seriously , aku goyang gila . Ya Allah , selamatkan lah hamba mu ini :( Sudah cukup cukup sudah , cukup sampai disini saja . Terima Kasih :)
Terima Kasih , I Love You

No comments:

Post a Comment