Setiap orang tak lari dari melakukan kesilapan . Berdendam tak mendatangkan apa-2 hasil kepada kita . Memaafkan itu mudah . Melupakan sesuatu itu susah .

Tuesday 10 April 2012

Tiada tajuk .

Assalamualaikum .

Semalam aku tak update blog . Minta maaf . Kesihatan aku tidak berapa cantik . Hmm , demam berjaya memasuki kedalam tubuh ku . Sesungguhnya , aku bersyukur . Sebab apa ? Mehh baca sattt .


Katanya, ia bersesuaian dengan hadis Rasulullah SAW yang bermaksud:
"Tidaklah seorang muslim tertimpa suatu penyakit dan sejenisnya melainkan Allah akan menggugurkan bersamanya dosa-dosanya seperti pohon yang menggugurkan daun-daunnya" (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)
"Bahkan di dalam satu lagi riwayat, Rasulullah bersabda bahawa dengan hanya tertusuk duri sekalipun, Allah bersedia untuk meninggikan darjat seseorang itu dan menghapuskan satu kesalahan dirinya.
"Jadi, jangan pandang sakit itu sebagai penderaan dan jangan pula mudah berburuk sangka kepada Allah. Bahkan sebaiknya kesakitan atau musibah itu dipandang sebagai nikmat untuk Allah membersihkan diri kita daripada segala dosa dan noda," ujarnya.

Opsss , aku copy & paste sajee . Tepat pukul11.30pagi , mama kejutkan aku dengan penuh kasih sayang . Hmm , tersentuh hati anak nie . Sejujurnya , niat dihati memang malas nak pergi kelas . Tetiba terasa badan macam tak sedap . Ehh bukan , badan serba tak selesa . Panas , pening . Dapat pulak berita yang lagi mengukuhkan kemalasan aku , 'Miey , kereta rosak . Ayah keluar cari barang . Taktahu kau sempat pergi kelas kee tak ? Kalau tak pergi bolehkan ? Bagitahu dengan Sir' . Kuikuikui . Syiokkkk! Maaa , anak kesayangan mama nie demam sebenarnya . So , aku amek keputusan tak pergi kelas . Hmm , aku memang selalu bangon lambat . sebab nya tidur pon lambat . Fair & Square lah kan ? Lepas mandi apa semua , mama ajak pergi klinik . Jujur , aku malas weii pegi klinik . Sebab , nnt aku makan ubat too sehari jee . Membazir bukan ? Doktor kata 'Awak nie kurang rehat , Tak boleh kena panas , Banyakkan minum air suam yee' . Hmm , acano nieeee ? Aku pergi kelas memang selalu kena panas . Lepas pergi sana sini , balik rumah . Makk aii , blank kepala aku . Bananana~ Sumpah terasa rugi tak pergi kelas .

Harini punya cerita . Exam weiiii . Hmm , jujur buat kali kedua . Aku study SATU JAM sahaja . Bajet good-2 boleh lulus . Sebenarnya , kepala aku payah nak terima ilmu time-2 macam nie . Bajet lagi nak bangon awal , nak lepak hostel study dengan akak-2 kelas aku . Puikkkk! Tak bangon jugak . Siap-2 , pergi kelas . Yeyyy , mama beli milo dalam kotak dengan roti . Thanks mama . Terasa diriku begitu berharga . Macam aku sekolah rendah dulu . Bawak bekal weii . Sorry to say , perut aku payah nak terima makanan berat pagi-2 nak kee tengahari nie . Ketika sedap menekan pedal minyak di highway , aku hampir tercium bontot treler . Ohh shit . Kau dah lah besar bebenor . Ruang kecik depan aku pon kau nak mencelah . Hingat kau set-2 E KALI LIMA kee ? Puikkk! Nyaris sungguh .

Dalam kelas selepas dapat kertas exam dari Miss . Makk aihh , nak menangis aku . Kepala jadi blank , dan pening . Takboleh pergi laa . Kenapa nie , kenapa ? Kenapa kau tanya miey ? Ini makan dea bila kau bajet good-2 boleh lulus . Bersungguh sangat kau baca , ini padahnya . Permulaan menjawab exam aku dah mengeluh . Haishhhh , terasa nak masuk tandas usha note jee . Ohh tidak . Jika aku meniru sekarang , ia dapat merosakkan masa depan aku . NO NO NO ! So , mana aku tahu aku jawab dulu . Yang tak tahu too , aku termenung dulu tak dapat jawab aku tibai . Rakan-2 , tolonglah jangan contohi saya . Okay! *air-cond kau tade yang sejuk lagi kee ? membeku dah nie~

Yeyy balik awal . Jalan tak jem sangat . Horaii horaii . Jangan suka sangat atas highway , nanti membawa padah . Sampai rumah , tengok kereta mama tade . Aikk , mane pulak lah cik imbam kita nie merayap . Tak sah lagi lah melepak kat kedai bunga . Ingat mama aku tak sumbek kee dok uma jee ? Dea pon nak melepak jugak . Mandi apa semua terus keluar dengan mama . Pergi makan kat Isma Seafood , Batang Kali . Aku order Nasi Goreng Jimmy Mok , Sambal Belacan , Sup , Teh O Ais Limau . Complete set . Nasi , aku minta maaf sebab tak habiskan kau . Tank aku dah penuh sebenarnya . Penuh dengan angin . Err , perut dah masuk angin .

Peringatan ! A itu adalah bekas teman lelaki aku . Dea masih single . Aku rapat dengan dea sebagai kawan . Teman tapi mesra . Pheewitttt . Jangan cari gadoh dengan aku , sebab aku rapat dengan dea . Faham ?

Capital L , sejujurnya saya rendu sangat kat awak . Bila ntaa nak jumpe , dok postpone manjang . Sedih laa itew cenggini . Khamis awak pergi Terengganu balik . Haishhh , tak apa . Saya tahu awak pergi sana nak cari duet kan ? Insyaallah , ada jodoh bersama lah kita . Yeyyyy , nak aweeennnn . Stoppp! Jangan nak gedik-2 . Baru belasan tahun cik amiey oiii . Sekian .

Rasa macam dah pernah upload gambar nie . Nevermind .
Adekkk , aunty rendu sangat kat adek .
Mummy cakap adek dah pandai minta-2 yee .
Cepat besar tau sayang . Ty kita main Bikk-2 .
Iloveyou Si Kenit <3

Terima Kasih , I Love You

No comments:

Post a Comment