Setiap orang tak lari dari melakukan kesilapan . Berdendam tak mendatangkan apa-2 hasil kepada kita . Memaafkan itu mudah . Melupakan sesuatu itu susah .

Tuesday 3 April 2012

Mamaaaaaaaaaaaa !

Assalamualaikum .

Harini aku bernafas lagi di bumi yang nyata ini . Cuaca harini , hujan dari tengahari hingga ke petang . Sejujurnya , aku berasa amat tersentuh harini . Kejadian yang tak ku duga berlaku . Tak ku pasti jam pukul berapa masa itu . Aku dikejutkan olaeh mama . Pada awalnya , aku mmg malas nak bangun . Tiba-2 , Mama berkata 'miey bangun lah , maa jatuh tadi' . Ya Allah , terkejut aku . Dengan pantas aku meninggalkan katil serta bantal busuk ku . Mama tunjuk aku luka-2 yang telah melekat di badan nya . Fineee , sumpah aku nak menangis tengok mama . Ketika itu mama baru pulang dari pasar membeli barang basah . Menyesal dalam hati aku tak bangon awal . Luka di pipi sebelah kiri bawah mata , Tapak tangan , Lutut kiri . Terhiris hati ini . Ini angkara selipar getah yang telah berjaya bergurau kasar dengan mama . Tunggu besok aku lambung kau dalam lombong !

Aku mula merasa malas nak pergi ke kelas . Kasihan melihat keadaan mama . Sambil menyiang ikan , sotong , udang , ayam didapur , mama menceritakan kisah sebenarnya . Nahhhh tiba-2 . Mama tepek aku , 'Kau nie pandai buat kerja sebenarnya tapi malas' . Hmm , itu situasi biasa dirumahku syurgaku . Jika aku berada dirumah orang lain , pantas aku buat kerja . Sesudah menyelesaikan masalah didapur , aku bersiap-2 untuk ke kelas . Tak ada mood nak make-up . Yee , aku pegi kelas WAJIB make-up . Arahan daripada miss . Jam menunjukkan pukul12.15tengahari . Dengan hati sayu aku berkata kepada mama 'Maa miey gy dulu' dan dibalas oleh mama 'Okay , bawak kereta elok-2 . Ic , lesen semua bawak' . Sesungguhnya , berat hati aku nak tinggalkan mama sorang-2 kat rumah .

Ketika aku sedang memandu kenari menuju ke destinasi yang ingin ku tuju , aku menghantar pesanan ringkas kepada Along dan Ayah mengatakan mama terjatuh dah luka . Tatkala menerima pesanan tersebut , on the spot telefon bimbit ku berdering dan terpapar gambar Along bersama Si kenit . Aku menceritakan kisah sebenarnya kepada Along . Para pembaca sekali , Sejujurnya saya pemandu yang tidak mematuhi undang-2 . Saya minta maaf yee Tok Janggg . Peace :)

Dalam kelas aku Blurrr . Sorry , aku bukan dalam kelas . Aku kat rumah sebenarnya . Fikir pasal mama . Sesunggunya , dahulu kala waktu zaman kegemilangan ke bangkitan aku sebagai seorang remaja yang baru nak naik dan mengenal erti hidup aku sering kali melukakan hati mama . Bersikap degil dan tidak peduli apa yang diperkatakan mama , akhirnya aku sedar bahawa kata-2 seorang ibu too bermakna dan merupakan doa . Dari kecil dea mendidik , menyekolahkan aku . Terima kasih mama atas kasih sayang yang telah kau berikan . Insyaallah atas berkat doamu , aku akan berjaya suatu hari kekal .

kau memberikanku hidup
kau memberikanku kasih sayang
tulusnya cintamu, putihnya kasihmu
takkan pernah terbalaskan
hangat dalam dekapanmu
memberikan aku kedamaian
eratnya pelukmu, nikmatnya belaimu
takkan pernah terlupakan

reff:
oh ibu terima kasih
untuk kasih sayang yang tak pernah usai
tulus cintamu takkan mampu
untuk terbalaskan

oh ibu semoga tuhan
memberikan kedamaian dalam hidupmu
putih kasihmu kan abadi
dalam hidupku

repeat reff:

ooohh putih kasihmu kan abadi
dalam hidupku

Maaaaa , Iloveyouuuu . Please forgive me . You always in my heart . Thanks Mama for everthing's  :)

Terima Kasih , I Love You

No comments:

Post a Comment